کد خبر : 207896
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 21:27

چک لیست: چگونه برای به‌روزرسانی Mobilegeddon آماده شویم

چک لیست: چگونه برای به‌روزرسانی Mobilegeddon آماده شویم

  به‌روزرسانی Google Mobile Friendly از فردا راه‌اندازی می‌شود، روزی که بسیاری از جمله خودمان اینجا در Search Engine Land آن را «Mobilegeddon» می‌نامند. اولین بار در ماه فوریه از برنامه گوگل برای انتشار الگوریتم جدیدی که برای پاداش دادن به صفحات وب سازگار با موبایل طراحی شده بود مطلع شدیم. برای گوگل بی سابقه

 

به‌روزرسانی Google Mobile Friendly از فردا راه‌اندازی می‌شود، روزی که بسیاری از جمله خودمان اینجا در Search Engine Land آن را «Mobilegeddon» می‌نامند. اولین بار در ماه فوریه از برنامه گوگل برای انتشار الگوریتم جدیدی که برای پاداش دادن به صفحات وب سازگار با موبایل طراحی شده بود مطلع شدیم. برای گوگل بی سابقه است که از قبل یک تغییر الگوریتمی بزرگ مانند این را اعلام کند، اما گوگل این کار را انجام داد تا به ناشران زمان کافی بدهد تا وب سایت های خود را برای موبایل دوستانه کنند.

به‌روزرسانی سازگار با موبایل به طور بالقوه باعث ارتقای رتبه‌بندی صفحات سازگار با موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه Google می‌شود. در زیر لیستی از سوالات و نگرانی های رایجی که در دو ماه گذشته پیرامون این الگوریتم پاسخ داده شده است را مشاهده خواهید کرد.

س: گوگل چه زمانی الگوریتم سازگار با موبایل را منتشر می کند؟

 

پاسخ: الگوریتم فردا، ۲۱ آوریل راه اندازی می شود. من امروز صبح با Google بررسی کردم و آنها تأیید کردند که هنوز در برنامه فردا هستند.

 

س: این به روز رسانی الگوریتمی چیست، چه کسی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

 

پاسخ: این به‌روزرسانی فقط بر جستجوگران موبایل تأثیر می‌گذارد و رتبه‌بندی صفحات سازگار با موبایل را فقط در نتایج جستجوی تلفن همراه Google افزایش می‌دهد.

 

س: آیا بر جستجوگران دسکتاپ تأثیر می گذارد؟ آیا رتبه دسکتاپ من کاهش می یابد؟

 

پاسخ: نه، فقط بر جستجوگران موبایل تأثیر می گذارد و تأثیری بر رتبه بندی دسکتاپ شما نخواهد داشت.

 

س: آیا بر جستجوگران تبلت تأثیر می گذارد؟

 

پاسخ: نه، این فقط بر جستجوهای انجام شده در دستگاه های تلفن همراه هوشمند تأثیر می گذارد، نه رایانه لوحی.

 

س: چگونه بفهمم که سایت من موبایل فرندلی است؟

 

پاسخ: چند راه وجود دارد، اما تنها راه برای دانستن اینکه آیا سایت شما قبلاً توسط گوگل به عنوان موبایل فرندلی ایندکس شده است یا خیر، این است که ببینید آیا سایت شما دارای برچسب سازگار با موبایل در نتایج جستجوی تلفن همراه است یا خیر. استفاده از ابزار تست سازگار با موبایل نشان می‌دهد که آیا در آزمون موفق شده‌اید، اما ممکن است Google همچنان به زمان نیاز داشته باشد تا فهرست خود را به‌روزرسانی کند تا متوجه شود که صفحات وب شما سازگار با موبایل هستند. همچنین می‌توانید گزارش‌های قابلیت استفاده از تلفن همراه را در Google Webmaster Tools گزارش دهید، اما این گزارش‌ها می‌توانند با تأخیر زیادی انجام شوند.

 

س: آیا گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم رتبه بندی موبایل را منتشر نکرد؟

 

پاسخ: بله، آنها این کار را کردند، اما این موضوع در مورد مشکلات اصلی دسترسی به یک سایت تلفن همراه بود، این موضوع در مورد مسائل مربوط به قابلیت استفاده از تلفن همراه گسترش می یابد.

 

س: اولین بار چه زمانی در مورد این تغییرات جدید رتبه بندی موبایل شنیدیم؟

 

پاسخ: در دسامبر ۲۰۱۴، گوگل به ما گفت که آنها در حال آزمایش یک الگوریتم جدید رتبه بندی سازگار با موبایل هستند.

س: آیا الگوریتم موبایل فرندلی به صورت سایت گسترده است یا بر اساس یک صفحه وب بر اساس صفحه وب؟

 

A: الگوریتم سازگار با موبایل بر اساس صفحه به صفحه است. بنابراین حتی اگر فقط برخی از صفحات وب شما سازگار با موبایل نباشند، برخی از این الگوریتم سود می برند.

 

س: آیا این یک الگوریتم بلادرنگ است یا با تاخیر؟

 

پاسخ: برخلاف پاندا یا پنگوئن، الگوریتم سازگار با موبایل در زمان واقعی اجرا می شود. گاهی اوقات ممکن است برچسب سازگار با موبایل در نتایج جستجو به تعویق بیفتد، اما Google این تغییرات را در زمان واقعی تشخیص می دهد.

 

س: اگر امروز سایت خود را برای موبایل دوستانه کنم، چقدر طول می کشد تا گوگل این تغییرات را انجام دهد؟

 

پاسخ: همانطور که در بالا گفتیم، الگوریتم زمان واقعی است. همچنین در بالا توضیح دادیم که گوگل باید صفحات وب شما را بخزد تا مشخص کند که آیا آنها برای موبایل مناسب هستند یا خیر. آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که اگر همه کارها را درست انجام دهید تا Google صفحات وب خود را به‌عنوان موبایل‌پسند نشان دهد، ممکن است از چند ساعت تا بیش از ۷۲ ساعت طول بکشد. من تعجب نمی کنم اگر سایت های بزرگ تا یک ماه طول بکشد تا کاملاً سازگار با موبایل نمایش داده شوند. بنابراین مطمئن شوید که مهم ترین صفحات شما زودتر به عنوان موبایل فرندلی ایندکس می شوند.

 

س: آیا Google News، نتایج محلی، در اخبار، ویدیوها تحت تأثیر این الگوریتم قرار خواهند گرفت؟

 

پاسخ: نه، فقط نتایج اصلی جستجوی وب تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نه بسته محلی، نه Google News یا سایر جستجوهای عمودی، تا زمانی که آن بخش‌ها تصمیم به تغییر ایجاد کنند.

 

س: آیا طبق گفته گوگل می توانید تا حدی موبایل فرندلی باشید؟

 

پاسخ: نه، یک صفحه وب فقط موبایل فرندلی است یا موبایل فرندلی نیست، شما نمی توانید کم و بیش از یک صفحه وب دیگر موبایل فرندلی باشید. این یک بله یا نه در مورد موبایل دوستانه بودن یا نبودن است.

 

س: آیا وب سایت غیر موبایل فرندلی من فردا، ۲۱ آوریل، در رتبه بندی سقوط می کند؟

 

پاسخ: نه لزوما. گوگل اعلام کرد ممکن است چند هفته طول بکشد تا این الگوریتم عرضه شود. بنابراین ممکن است برای چند روز تا چند هفته متوجه تغییر نشوید.

 

س: پس از انتشار، سایت غیر موبایلی من چقدر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟

 

پاسخ: حقیقت این است که در حال حاضر ناشناخته است. به ما گفته شد که این الگوریتم از هر دو الگوریتم پاندا و پنگوئن مهم‌تر خواهد بود، که ممکن است به این معنی باشد که بیش از ۱۱ درصد از نتایج جستجو از این الگوریتم تغییر خواهد کرد.

 

س: سرعت سایت چطور؟ اگر سایت موبایل من کند باشد اما سایت دسکتاپ من سریع باشد، آیا تاثیر منفی روی من خواهد گذاشت؟

 

پاسخ: در حال حاضر خیر، شما این کار را نخواهید کرد. چندین سیگنال دسکتاپ هنوز در واقع رتبه بندی موبایل را تقویت می کنند. بنابراین سایت های کند موبایل با همتایان دسکتاپ سریع یکی از این نمونه ها هستند.

 

س: آیا جستارهای تلفن همراه مرتبط با نام تجاری بزرگ یا ناوبری تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

 

ج: نه واقعا. اگر یک برند بزرگ برای موبایل فرندلی نشده باشد و یک جستجوگر به دنبال آن در نتایج موبایل گوگل باشد، گوگل همچنان احتمالاً آن برند را در رتبه اول قرار می دهد حتی اگر صفحه سازگار با موبایل نباشد. در نهایت، ارتباط مهمتر است و بر این الگوریتم موبایل برتری دارد. بنابراین اگر Home Depot سازگار با موبایل نبود و فردا در آیفون خود [home depot] را جستجو می‌کردید، همچنان در رتبه اول قرار می‌گرفت.

 

س: اگر پاسخ درستی باشم اما یک سایت بزرگ و سازگار با موبایل نباشم چه؟

 

پاسخ: «سیگنال» سازگار با موبایل، در نهایت، تنها یکی از سیگنال‌های مختلفی است که Google برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. ممکن است اگر صفحه مناسبی برای جستجو داشته باشید، بدون در نظر گرفتن اینکه سازگار با موبایل نیستید، همچنان نشان داده می‌شوید. در واقع، گوگل حتی به Re/code یک بیانیه اطمینان بخش به این موضوع داد – که محتوای با کیفیت بالا می تواند رتبه خوبی داشته باشد، حتی اگر سازگار با موبایل نباشد. یا البته، همچنین نتوانست رتبه خوبی داشته باشد.

 

س: آیا برنامه‌های اندروید قبلاً با این الگوریتم سازگار با موبایل منتشر نشده‌اند؟

 

پاسخ: بله، در ماه فوریه، زمانی که گوگل ارتقای سازگاری با موبایل را اعلام کرد، اگر جستجوگر اندروید وارد سیستم شود، برنامه های اندروید نصب شده بر روی دستگاه ها سود خواهند برد. در هفته گذشته، حتی برنامه های نصب نشده نیز از این الگوریتم سازگار با موبایل بهره مند شدند؟

س: رایج ترین اشتباهات سئوی موبایل چیست؟

 

پاسخ: گوگل سندی را منتشر کرد که در آن ۷ اشتباه اصلی مدیران وب‌سایت‌ها هنگام استفاده از موبایل فرندلی انجام می‌دهند.

 

س: اگر من موبایل فرندلی نکنم، آیا گوگل سایت من را از فهرست جستجو حذف می کند؟

ج: مطلقاً خیر. اگرچه سئوکاران مبهمی این را می گویند.

 

س: آیا به فایل نقشه سایت مخصوص موبایل نیاز دارید؟

پاسخ: خیر، در واقع، اکثر سایت های موبایل اصلا نیازی به نقشه سایت موبایل جداگانه ندارند.

 

س: آیا این بر تبلیغات AdWords تأثیر می گذارد؟

پاسخ: نه، این فقط برای فهرست‌های ارگانیک است، AdWords ممکن است فاکتورهای تلفن همراه خود را داشته باشد، اما ربطی به آن ندارد.

با شروع عرضه، اخبار بیشتری درباره Mobilegeddon خواهیم داشت، بنابراین با ما در اینجا در Search Engine Land تماس بگیرید. تمام پوشش های ما در مورد این موضوع را می توان در صفحه به روز رسانی ویژه Mobilegeddon / Mobile Friendly ما پیدا کرد. به هر حال، در کنفرانس آینده جستجوی پیشرفته SMX Search Engine Land، ما همچنین یک جلسه ویژه با موضوع: Mobilegeddon خواهیم داشت! زنده ماندن از به‌روزرسانی موبایل دوستانه Google. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آموزش آگهی نویسی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح